lørdag 16. juni 2018

Tromsø- snart løpsstart....

Endelig er dagen her. Min første "løpetur", reise for å løpe konkurranse og ha litt ferie... Midnattsolsmaraton i Tromsø. Løpet jeg har tenkt på siden begynnelsen av løpeprosjektet som startet i mars 2016. Midnightsun Marathon er det nordligste maratonløpet i verden (med AIMS-sertifisering). Og det ligger ann til rekord på over 6000 løpere i år. Planen var i utgangspunktet helmaraton, men ble justert til en mer levelig distanse i løpet av vinteren. Halvmaraton er langt nok nå, og gir mer rom for å kose meg med løpet, nyte utsikten og opplevelsen. En helmaraton vil være såpass tøft at jeg vil være nærmere halvdød og koma på slutten og ikke få med meg mye av det rundt. Så det kan jeg like gjerne gjøre hjemme, der jeg vet hvordan alt ser ut og det finnes flere i heiagjengen som kan plukke meg opp og få meg velberget hjem. Så ute på tur tar jeg foreløbig halvmaraton. 

Ett av målene på turen er å nyte opplevelsen. Ta inn stemninga, og den storslåtte naturen. For det er fantastisk her i Tromsø. Sjø og høye fjell med snø på toppene. Ved ankomst fredag fikk vi også en del sol, selv om regnet hadde et markeringsbehov det også, kom sola fram igjen på kvelden og vi fikk oppleve sol over midnatt. 

Nå er det lørdag morgen. Egenkomponert lagstrøye for meg og støtteapparatsøster Marthe er ferdig, og henger klare i skapet.
Neglene har fått glitter og optimistlakk, en glitrende tommel opp til meg selv, og løperingen med motivasjon og fysisk påminnelse om hvorfor jeg gjør dette er på plass. Nå er det bare å slappe av, spise og drikke godt, og gjøre seg klar til løpsstart kl 22.30... Og håpe på at sola kommer frem til løpsstart og midnatt... Enn å løpe en tur midt på natta da! 

TurboTorill :)
(Nettside med egen vilje nekter å flytte på bildene...se dem der du synes de passer. 😂, oppdateres når nettsida er i humør igjen.. nå skal Tromsø sjekkes ut...)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar