søndag 27. august 2017

1 uke igjen....

1 uke igjen! Synes tida går fort nå. Selv om den siste uka har vært lang underveis. Med en meget ubeleilig forkjølelse har siste uka bestått av jobb og sofaliv med tv-seriemaraton. Litt usikker på om seriemaraton er anbefalt oppladning til halvmaraton. Men et maraton er det om ikke annet. 😀 Selv om jeg har vært flink til å skifte sokker, så jeg hele tiden er god og varm og ikke klam på beina. (Jeg hører fortsatt tydelig formaningene fra en tidligere kollega, om alltid å ha tørre sokker.) Blåbær og honning gikk ned på høykant rett før utbruddet.Men hva har det hjulpet? Etterpå var det mer blåbær, honning, sitron, fersk ingefær osv. I tillegg til å holde sofaen under ullteppet, med Tvtitting og soving det gikk i. Heldigvis har det vært en rolig uke på jobb, men treningene har utgått fullstendig. En planlagt roligere treningsuke ble vel rolig. Det har ikke akkurat vært ideell oppladning til årets store konkurransemål.  

Under fotballkampen mellom Rosenborg og Ajax slo det meg at når disse utøverne blir forkjølet så er det kjedelig å være nødt til å stå over en kamp, feks en storkamp som denne, men det kommer nye kamper. Og i år kommer også flere Europacupkamper for Rosenborgs del. Men jeg har EN konkurranse i år som virkelig teller. De andre småløpene med startnummer er en del av oppkjøringa og formsjekk. Men det er nå, om en uke at mitt løp er! Havanna i november er gjennomføring og opplevelse. Trondheim er tidsbasert. One and only! Og jeg brekker først tåa, så kommer forkjølelsen nå. Ikke akkurat mitt år så langt, men kanskje overrasker kroppen likevel?

Den siste uka vil nå inneholde siste panikkplanlegging. Mengde sportsdrikk, har jeg nok hjelpemannskap til langing på de riktige stedene? Taktisk bruk av energigel og spørsmålet musikk eller ikke. Ørepropper og ledninger, telefon og lommer. Jada, det går ann å kjøpe headsett uten ledning til telefon også. Men er alt nødvendig? Eller er det like greit å løpe med fokus på det som skjer rundt meg. Høre fuglene, registrere at det kommer noen bak meg og heller motoveres av det jeg ser og det jeg husker av tekstene på låtene jeg liker. Noe som kan resultere i egne varianter, som for eksempel Eldar Vågans versjon av Klovner i Kamps- Syng. "Syng som om det er det siste du gjør, syng som om du skulle daua i morra. Syng fordi det er det eneste du kan, når alle ting blør".  Dette ble på en løpetur til "Løp som om det er det siste du gjør, løp som om du skulle daua i morra. Løp fordi det er det eneste du kan, når alle ting blør. Bærre løøøp". Ja som om jeg skulle brydd meg om pulssoner og sånt om jeg skulle daua i morra. Som om jeg skulle brydd meg om å løpe i det hele tatt om så var tilfelle. Men underholdene kan det være inne i hodet mitt underveis, og "bare løp" er jo et greit mantra å ha gjennom løpet... så får vi se på lørdag om jeg starter med bakgrunnsmusikk eller ikke. 

TurboTorill :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar