mandag 12. september 2016

"Hvofor til Ecuador og hva skal du gjøre der?"

Det er september 2016. Jeg har nettopp gjennomført min første 1/2-maraton OG skrevet blogg om prosessen (den kan du lese om under "TurboTorill Trener Til Trondheim Maraton"). Jeg ble hekta på både løping, konkurranser og bloggskriving. Derfor har maratonbloggen fått en søster i denne reisebloggen. Jeg skal antagelig ut på mitt livs største reise (i hvert fall til nå), og det må jo dokumenteres i en blogg. Jeg har tatt Eventyrpermisjon fra lærerjobben og skal nå på Eventyr i Sør -Amerika.

Jeg har lenge hatt lyst å reise ut av Norge, se mer av verden og "gjøre noe". Vet bare ikke helt hva og hvor. Etter et utvekslingsopphold i Malawi i 2008, har jeg lengtet ut igjen, og tilbake til Afrika. Da sommeren kom var det tid for å finne ut av denne reisa. Jeg var innstilt på barn og Afrika. Men prosjektene jeg fant traff liksom ikke helt. Flotte prosjekt, men det var liksom noe… utvida søket til å også gjelde dyr, men nei… Traff ikke helt det heller. Starta på nytt og kom inn på et naturprosjekt på Galapagosøyene. Da trilla tårene og jeg skalv. YES, DETTE var rett prosjekt. Jeg skal gå i fotsporene til Darwin og hans oppdagelser! Så med mye mail frem og tilbake med prosjektorganisator her i Norge, kom vi tilslutt frem til den ideelle løsningen.

Avstand og tidssoner.
Så nå venter spanskkurs i Quito, frivillig arbeid på et dyrereservat i Puyo, og mer frivillig arbeid på et naturreservat på San Cristobal på en av Galapagosøyene, før jeg til slutt skal ha to uker back-packer-øyhopping-ferie på Galapagosøyene, før jeg kommer hjem i desember, og klar for norsk jul!

Jeg er klar for eventyr! Er du klar for å følge med? Vil du være med, så heng på!

TurboTorill :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar